Klacken AB är ny huvudsponsor för Opera på Skäret, vid sidan av Kopparbergs som i år är med som sponsor för tredje året.
– Vi är mycket glada för det nya avtalet med Klacken, som vi hoppas är starten på ett långt och givande samarbete, säger Sten Niclasson.

Jimmy Hoppe, entreprenör från Bohuslän, tog över konferens- och friluftsanläggningen förra hösten, som en i raden av investeringar i fastigheter i Ljusnarsbergs kommun.
– Opera på Skäret är en pärla i sitt slag. Alla kreativa väl fungerande verksamheter som har betydelse för bygden vill vi stärka och det kan vi kombinera med vårt arbete att utveckla Klacken. Vi tror stenhårt på Opera på Skäret som ett starkt besöksmål för Bergslagen som vi vill vara en del av, säger Jimmy Hoppe.

Jimmy Hoppe tog över konferensanläggningen utanför Kopparberg i höstas med ambitionen att göra Klacken till både resmål för långväga gäster och en naturlig träffpunkt för människor i bygden.
Anläggningen rymmer bland annat konferensdel, övernattningsrum och stugor, restaurang, badhus och festlokaler. Badhuset har en 25 meters bassäng, bubbelpool, barnpool, floating och bastu. Här erbjuds också skidbacke för utförsåkning, camping och fiske i egen anlagd sjö.